Tisztelt Ügyfeleink!

Tájékoztatjuk Önöket, hogy szigorú egészségügyi óvintézkedések mellett a Konzulátus továbbra is működik. A járványügyi helyzet fokozatos romlására tekintettel azonban – a saját és mások egészségének megőrzése érdekében – kérjük Önöket, hogy az ügyintézéssel kapcsolatban fokozottan ügyeljenek a következőkre.

Higiéniai és távolságtartási szabályok

Felhívjuk figyelmüket, hogy a személyes ügyintézéssel kapcsolatban a következő szabályok vannak érvényben:

  • Csak az előzetesen időpontot kapott ügyfeleket tudjuk fogadni.
  • Kérjük, hogy a túlterheltség miatt lehetőség szerint csak a konzuli kerületünk (Baden-Württemberg, Saarland és Rheinland Pfalz) szerinti illetékességű ügyfelek jelentkezzenek.
  • A torlódások elkerülése érdekében, kérjük, hogy pontosan érkezzenek. Az ügyfélszolgálati helyiségbe a távolságtartási szabályok betartása miatt csak legfeljebb öt perccel a kapott időpont előtt lehet bejönni.
  • Az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be.
  • Az ügyfélfogadó térbe történő belépéskor a Konzulátus által biztosított kézfertőtlenítő használata kötelező.
  • Az ügyfélfogadó térbe az ügyfelek csak maszkban léphetnek be. Felhívjuk figyelmüket, hogy a külképviselet a maszkkal nem rendelkező ügyfél számára nem köteles maszkot biztosítani; ebben az esetben felszólítjuk új időpont foglalására. 

Kiskorúak számára igényelt dokumentumok / születés és házasság anyakönyvezése

  • Kérjük, hogy 12 év alatti gyermek részére történő ügyintézés (útlevél, személyi igazolvány, születés anyakönyvezése) esetében lehetőleg csak az egyik szülő érkezzen ügyintézésre a másik szülő által kiállított – 15 napnál nem régebbi – meghatalmazás birtokában. Kérjük, hogy szülő/törvényes képviselő hozzon magával a gyermekről készült, 3 hónapnál nem régebbi fényképet. [Meghatalmazások itt és itt.]
  • Kérjük, hogy házasság anyakönyvezésére csak az egyik (magyar állampolgársággal rendelkező) házas fél érkezzen az ügyintézésre a másik fél által adott teljeskörű meghatalmazás birtokában. [Meghatalmazás itt.]

Személyes és postai ügyintézés menete, az időpontfoglalás módja

Időpont foglalása az internet-alapú időpontfoglaló rendszeren keresztül lehetséges. A foglalási rendszerbe itt tud belépni: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu

Kérjük, szíveskedjen a foglalási visszaigazolásán ellenőrizni, hogy mely ablakba szól a foglalása és a következők szerint érkezni:

  • 1-4. sz. ablakok: útlevél, személyi igazolvány, anyakönyvezés, állampolgársági ügytípusok, Christophstr. 7, földszint, új ügyfélfogadó helyiség, a mélygarázs lehajtója mellett.
  • 5. sz. ablak: hitelesítés, életbenléti igazolások, ügyfélkapu, okmányelvesztés bejelentése - Christophstr. 7, 2. emelet, régi ügyfélszolgálati helyiség, bejárat az irodaház sarkánál.

A bajbajutott magyar állampolgárokkal a konzuli védelemről szóló 2001. évi XLVI. törvény rendelkezései szerint továbbra is soron kívül foglalkozunk.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a következő ügytípusok csak postai úton intézhetők.

  • Erkölcsi bizonyítvány igénylés (megfelelő személyazonosítást követően);
  • Családi állapot igazolása;
  • Anyakönyvi okirat kiállítása.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a fenti, postai úton intézhető ügyek tekintetében csak a hiánytalanul megküldött kérelmeket tudjuk elbírálni. Ezen felsorolt ügyek mindegyikében az alábbi dokumentumokat szükséges beküldeni:

  • kérelem nyomtatvány, 
  • a kérelmet előterjesztő érvényes okmányáról készített másolat.

Az egyes ügytípusok kérelemmintáit innen tölthetik le: 

https://konzuliszolgalat.kormany.hu/nyomtatvanyok

A dokumentumok átvétele

Az elkészült okmányokat továbbra is postai úton továbbítjuk, személyes átvételre egyelőre nincs lehetőség.

Jó egészséget kívánva,

Üdvözlettel:

Magyarország Főkonzulátusa Stuttgart