Tisztelt Ügyfeleink!
Kérjük Önöket, hogy a Főkonzulátuson történő személyes ügyintézés tekintetében – a saját és mások egészségének megőrzése érdekében fokozottan ügyeljenek a következőkre.
Higiéniai és távolságtartási szabályok
Felhívjuk figyelmüket, hogy a személyes ügyintézéssel kapcsolatban a következő szabályok vannak érvényben:
- Csak az előzetesen időpontot kapott ügyfeleket tudjuk fogadni.
- Kérjük, hogy a túlterheltség miatt lehetőség szerint csak a konzuli kerületünk (Baden-Württemberg, Saarland és Rheinland Pfalz) szerinti illetékességű ügyfelek jelentkezzenek.
- A torlódások elkerülése érdekében, kérjük, hogy pontosan érkezzenek.
- Az ügyfélszolgálati helyiségben egyszerre legfeljebb 10 fő tartózkodhat, emellett továbbra is érvényesek a távolságtartási szabályok.
- Az ügyfélfogadó térbe csak az ügyintézésben közvetlenül érintett ügyfelek léphetnek be.
- Az ügyfélfogadó térbe történő belépéskor a Konzulátus által biztosított kézfertőtlenítő használata kötelező.
- Az ügyfélfogadó térbe az ügyfelek csak FFP-2 minősítésű maszkban léphetnek be. Felhívjuk figyelmüket, hogy a külképviselet a maszkkal nem rendelkező ügyfél számára nem köteles maszkot biztosítani; ebben az esetben felszólítjuk új időpont foglalására.
Kiskorúak számára igényelt dokumentumok / születés és házasság anyakönyvezése
- Kérjük, hogy 12 év alatti gyermek részére történő ügyintézés (útlevél, személyi igazolvány, születés anyakönyvezése) esetében lehetőleg csak az egyik szülő érkezzen ügyintézésre a másik szülő által kiállított – 15 napnál nem régebbi – meghatalmazás birtokában. Kérjük, hogy szülő/törvényes képviselő hozzon magával a gyermekről készült, 3 hónapnál nem régebbi fényképet. [Meghatalmazások itt és itt.]
- Kérjük, hogy házasság anyakönyvezésére lehetőség szerint csak az egyik (magyar állampolgársággal rendelkező) házas fél érkezzen a másik fél által adott teljeskörű meghatalmazás birtokában. [Meghatalmazás itt.]
Személyes és postai ügyintézés menete, az időpontfoglalás módja
Időpont foglalása az internet-alapú időpontfoglaló rendszeren keresztül lehetséges. A foglalási rendszerbe itt tud belépni: https://konzinfoidopont.mfa.gov.hu
Kérjük, szíveskedjen a foglalási visszaigazolásán ellenőrizni, hogy mely ablakba szól a foglalása és a következők szerint érkezni:
- 1-4. sz. ablakok: útlevél, személyi igazolvány, anyakönyvezés, állampolgársági ügytípusok, Christophstr. 7, földszint, új ügyfélfogadó helyiség, a mélygarázs lehajtója mellett.
- 5. sz. ablak: erkölcsi bizonyítvány kikérése, hitelesítés, életbenléti igazolások, ügyfélkapu, okmányelvesztés bejelentése - Christophstr. 7, 2. emelet, régi ügyfélszolgálati helyiség, bejárat az irodaház sarkánál.
A bajbajutott magyar állampolgárokkal a konzuli védelemről szóló 2001. évi XLVI. törvény rendelkezései szerint továbbra is soron kívül foglalkozunk.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a következő ügytípusok csak postai úton intézhetők.
- Családi állapot igazolása;
- Anyakönyvi okirat kiállítása.
Felhívjuk figyelmüket, hogy a fenti, postai úton intézhető ügyek tekintetében csak a hiánytalanul megküldött kérelmeket tudjuk elbírálni. Ezen felsorolt ügyek mindegyikében az alábbi dokumentumokat szükséges beküldeni:
- kérelem nyomtatvány,
- a kérelmet előterjesztő érvényes okmányáról készített másolat.
Az egyes ügytípusok kérelemmintáit innen tölthetik le:
https://konzuliszolgalat.kormany.hu/nyomtatvanyok
A dokumentumok átvétele
Az elkészült okmányokat alapvetően továbbra is postai úton továbbítjuk, így személyes átvételre egyelőre nincs lehetőség. Amennyiben e tekintetben változás következne be, arról a személyes ügyintézés során tájékoztatjuk ügyfeleinket.
Jó egészséget kívánva,
Üdvözlettel:
Magyarország Főkonzulátusa Stuttgart