TÁJÉKOZTATÓ AZ ÜGYFÉLFOGADÁSRÓL

Felhívjuk a figyelmüket, hogy a facebookon foglalt időpontok nem érvényesek. Főkonzulátusunkon történő ügyintézésre kizárólag honlapunkon keresztül van lehetőségük időpontot foglalni, mely abban az esetben érvényes, ha arról visszaigazolást is kapnak.

Kérjük, hogy mielőtt konzuli információkról szóló oldalunkon továbbhalad, az alábbi tájékoztatót gondosan olvassa végig.

A Főkonzulátuson az ügyfélfogadás előzetes időpontfoglalás alapján történik. Ehhez kérjük, használja a honlap jobboldalán található Időpontfoglalás gombot.

Fontos! Minden ügytípusra külön-külön kell időpontot foglalni! Azon ügyeknél, amelyek esetében nem lehetséges a több személyre történő foglalás, minden személyre külön időpontot kell foglalni.

Itt szeretnénk felhívni figyelmét, hogy az útlevél, illetve a személyi igazolvány érvényességi idejének figyelemmel kísérése mindenkinek a saját felelőssége.

A Főkonzulátuson főszabály szerint személyesen kell az ügyeket intézni. Egyes ügyek postai úton is intézhetők (családi állapot igazolása, anyakönyvi kivonat beszerzése, erkölcsi bizonyítvány iránti kérelem).

Figyelem! A Konzulátusnak címzett küldeménye esetén kérjük, mindig írjon kísérő levelet, amelyben kérelmét leírja, valamint telefonszámát és e-mail elérhetőségét megadja. Amennyiben folyamatban lévő ügye van, akkor kérjük az ügyszámot is közölni.

 

Felkészülés az ügyintézésre

A lehetséges ügyintézési módokról az egyes konzuli ügytípusoknál talál további információt. Az ügyintézéshez szükséges adatlapok a kapcsolódó oldalakról letölthetők.

Több ügy egyidejű intézése esetén kérjük, hogy minden egyes ügyre vonatkozó információt nézzen meg (gyermekszületés hazai anyakönyvezése esetén az egyidejűleg elintézhető útlevélkérelem és apaságról szóló nyilatkozat megtételének részleteiről is tájékozódnia kell).

Ha a honlapon, a konzuli szolgálat és a társszervek kapcsolódó linkjein található tájékoztató nem szolgál egyértelmű információkkal, e-mailben a konsulat.stu[at]mfa.gov.hu címen felkeresheti a Főkonzulátust pontos kérdésével.

Kérjük, hogy a honlapról valamennyi adatlapot előzetesen töltsön le és kitöltött adatlapokkal jöjjön kérelmének beadására (kivétel: születés és házasság anyakönyvezése, útlevél, személyazonosító igazolvány – ezen ügytípusok esetében az adatlapokat a helyszínen elektronikus úton generáljuk). Az ügyintézési idő meghatározásakor azzal számoltunk, hogy az ügyfelek előre előkészített dokumentumokkal, illetve kitöltött és aláírt adatlapokkal érkeznek. Amennyiben a felhívás ellenére felkészületlenül érkezik, és így az ügyintézési ideje elhúzódik, szíves türelmét fogjuk kérni, amíg a további időpontokra pontosan érkező ügyfeleket kiszolgáljuk.

 

Az ügyintézés menete

Az ügyfeleket időpontfoglalás alapján fogadjuk. Az időpontfoglalás szerint azon ügy intézésére van lehetőség, amelyre a foglalás szól. Amennyiben az ügyintézésre való felkészülés során a foglalandó ügytípusban elbizonytalanodik, kérdésével megkeresheti írásban a Főkonzulátust, hogy pontosan az Ön esetében milyen ügyintézés szükséges.

Felhívjuk figyelmét, hogy az alábbi esetekben a kérelmet nem áll módunkban átvenni, és az ügyfelet új időpont foglalására szólítjuk fel (külön időpontot nem tudunk biztosítani):

  • Nem a megfelelő ügytípusra foglalt időpontot,
  • A benyújtandó kérelemnél alapvető hiányosságok állapíthatók meg: így többek között, ha a kérelem alapjául szolgáló dokumentumok hiányoznak (például a gyermek útlevél-ügyintézését egyik szülő a másik hozzájárulása nélkül kívánja intézni, vagy gyermek születését eredeti születési anyakönyvi kivonat hiányában kívánják anyakönyveztetni), vagy egyéb jogi akadály merül fel (például apai elismerő nyilatkozatot kívánnak tenni arra a gyermekre, akinek az édesanya a születés időpontjában vagy az azóta eltelt 300 napon belül házassági kötelékben állt stb.)
  • A lefoglalt ügyintézési típushoz vagy személyek számához képest további ügyek intézése nem lehetséges.

Amennyiben a benyújtott kérelem hiányos, de a kérelem átvehető (nem alapvető fontosságú dokumentum hiányzik), az ügyfél hiánypótlási felhívást kap, amelynek teljesítéséig az ügyintézés nem kezdődik meg.

A konzuli szolgáltatásnyújtás során felmerülő költség megfizetése az ügyintézés feltétele. Az eljárás csak akkor indul meg, amikor az ügyfél a számláját kiegyenlítette.

Amennyiben az ügyfél a megadott határidőig a hiánypótlási felhívásban foglaltaknak nem tesz eleget, vagy az ügyintézés díját nem rendezte, az eljárást megszüntetjük. A megfizetett eljárási költség visszaszolgáltatására nincs mód.

 

A konzuli ügyintézést követően

A magyarországi ügyintézést igénylő konzuli ügyek állásáról a Főkonzulátus nem tud tájékoztatást adni. Amennyiben érdeklődni kíván, közvetlenül az adott magyarországi hivatalt keresse meg (www.magyarorszag.hu).

Az eljárás lezárultáról az adott ügy függvényében az ügyfél telefonon, e-mailben vagy postai úton kap értesítést.

 

Amennyiben SZEMÉLYES ÁTVÉTELT választott:


Az elkészült okmányát időpontfoglalás nélkül kizárólag a hétfői munkanapokon tudja átvenni irodánk II. emeleti irodájában, az alábbi időpontban:

 

08.30-12:00 valamint 13:00-16:00 között

 

Generalkonsulat von Ungarn

Christophstr. 7

70178 Stuttgart

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a megnövekedett ügyfélforgalomnak köszönhetően az okmányok átvételére a hétfői munkanapokon kívül nem tudunk lehetőséget biztosítani!

 

Kiemeljük továbbá, hogy az ügyfélváróban sajnos nincsen lehetőség mellékhelyiség használatára. Megértésüket köszönjük.

 

Kapcsolattartás a Főkonzulátussal, visszajelzés

A telefonvonalak zsúfoltságára tekintettel, kérjük, hogy elsősorban e-mailt küldjön. Munkatársaink a rendkívüli leterheltség ellenére igyekeznek minden kedves Ügyfelünknek a lehető leghamarabb válaszolni. Megértő türelmüket ezúton is köszönjük.

  • Amennyiben Ön Bajorország tartományból jelentkezik, ügyeinek intézése érdekében javasoljuk, hogy Magyarország müncheni főkonzulátusával vegye fel a kapcsolatot.

Cím: 81679 München, Mauerkircherstrasse 1A.

Telefon: + 49 89 962280 0

Honlap: munchen.mfa.gov.hu

E-mail: konsulat-muenchen@mfa.gov.hu

 

  • Amennyiben Ön Észak-Rajna-Vesztfália és Hessen tartományból jelentkezik, ügyeinek intézése érdekében javasoljuk, hogy Magyarország düsseldorfi Főkonzulátusával vegye fel a kapcsolatot.

Cím: Adersstrasse 12-14, 40215 Düsseldorf

Tel.: +49 211 302 169-0

Honlap: dusseldorf.mfa.gov.hu

E-mail: consulate.dus@mfa.gov.hu

 

  • Magyarország Nagykövetsége, Berlin

Cím: 10117 Berlin, Unter den Linden 76

Telefonszám: +49-30-203-10-0

Telefax: +49-30-229-1314

+49-30-203-10105

Honlap: www.berlin.mfa.gov.hu/

E-mail: consulate.ber@mfa.gov.hu

Fontosnak tartjuk, hogy ügyfeleink kiszolgálása magas szakmai színvonalon, ügyfeleink megelégedésére történjen. Ehhez fontos számunkra az Ön – akár pozitív, akár negatív –véleménye, ezért kérjük, hogy írja meg az ügyintézéssel kapcsolatos észrevételeit a Főkonzulátus e-mail címére: .

Köszönjük, hogy tájékoztatónkat végigolvasta.